Banners met intelligente features

Steeds meer banners maken gebruik van slimme innovatieve toepassingen om zo gerichte content aan te bieden of om het bezoekers makkelijker te maken om tot actie over te gaan. Dit kunnen bijvoorbeeld dynamische banners zijn waarvan de content uit een datafeed komt. Of een invulveld in een banner. Dit zie je bijvoorbeeld bij de premieberekening van een autoverzekering. De bezoeker hoeft alleen zijn kenteken in te voeren en vervolgens komt hij op een pagina waar de premieberekening staat. Maak het je bezoeker makkelijk zodat de kans groter is dat hij actie onderneemt. Laat dit soort technische banners maar aan Bannerheroes over, helden in technische creatieve oplossingen

Formulieren in banners

Maak het je bezoekers makkelijker en stuur ze zo snel mogelijk naar de juiste info. Door een beknopt formulier in een banner te zetten, verkort je de customer journey van de klant. Zo komt de bezoeker, na klik op de banner, op een landingspagina terecht waarbij de ingevulde of aangevinkte informatie uit het formulier direct wordt meegestuurd naar de landingspagina (prefilled). Je bezoeker hoeft niet nog een keer de eerder ingevulde data in te vullen en kan direct tot actie overgaan. Uiteraard kan je het zo gek maken als je wilt. Veel gebruikte datavelden zijn bijvoorbeeld:

  • Kenteken
  • Kilometerstand
  • Postcode + huisnummer
  • Gezinssamenstelling
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Interesses
  • Type woning
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres

Intelligente dynamische content banners

Door gebruik te maken van slimme technische snufjes kun je banners meer personaliseren. Verhoog daarom de klikconversie door gebruik te maken van variabelen zodat de content in je banner zich automatisch aanpast. Heb je een shop? Dan toon je bij mooi weer t-shirts en bij slecht weer laat je (regen)jassen zien. Met GEO locatie, kun je je bezoeker naar de dichtsbijzijnde winkel of dealer sturen. Slim toch? Variabelen zijn bijvoorbeeld:

  • Store locator
  • GEO locatie van de bezoeker
  • Actuele weer of temperatuur
  • Tijd en/of datum
  • Een teller
  • QR code

Dynamische retargeting banners

Een dynamische retargeting banner is een banner die informatie of producten toont op basis van wat een bezoeker eerder op een website heeft gezien. Je bent in een webshop geweest en hebt een aantal producten bekeken, maar nog niet gekocht. Als je later op een andere website bent, kun je een banner tegenkomen met de producten die je eerder hebt bekeken. Een slimme banner weet of jij een man of vrouw bent en welke producten je hebt gezien, maar nog niet gekocht hebt. En er alles aan doet om jou alsnog tot aankoop te sturen. Om een dynamische retargeting banner te laten ontwikkelen, heb je een datafeed nodig. Lees meer hierover onder datafeed.

Geen datafeed of datafeed niet op orde?

Is je datafeed om dynamische content of productbanners te tonen niet op orde? Heeft jouw technische afdeling geen tijd of duurt het te lang om een feed om te zetten voor een dynamische bannercampagne? Geen paniek! Met onze Datafeed Conversie Service regelen wij het zo in dat onze servers de feed omzetten zodat wij snel aan de slag kunnen met de dynamische banners. Ook kunnen wij een nieuwe (beheerbare) feed ontwikkelen. Wij zorgen voor een passende oplossing zodat je campagne geen vertraging oploopt. Meer weten? Bel ons gerust voor meer informatie over onze Datafeed Conversie Services.

heb je interresse in sterke slimme banners?

Ben je getriggered en wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw online campagne? Heb je vragen, wil je advies of met ons sparren?

 

Neem contact met ons op