Wat zijn de voordelen van een dynamische banner?

Met een dynamische banner richt je de boodschap beter op de specifieke bezoekers door gebruik te maken van data. Hierdoor kan je de banner beter personaliseren en eenvoudig (re)targeting toepassen om de gewenste doelgroep te bereiken. De content wordt automatisch aangepast op basis van data, waardoor deze always on en up-to-date blijft. Je hoeft daardoor maar één banner in te zetten die toch een grote doelgroep kan bereiken.

Meer vragen over Dynamische banners

Een dynamische banner past de content aan op basis van een achterliggende datafeed en is daarom data-driven. Zo kan de inhoud van een dynamische banner elke view anders zijn en daarom per bezoeker variëren. Veelvoorkomende voorbeelden zijn product- of retargeting banners. Een banner op basis van geolocaties of weercondities is ook mogelijk. Je kan met een dynamische banner dus op creatieve manieren inspelen op een specifieke bezoeker.
Lees meer...
Een productbanner is een type HTML5 banner waarin een product wordt uitgelicht met een titel, prijs en vaak een cta. Je kan als het ware een deel van de catalogus laten zien in een banner. In veel gevallen wordt dit gecombineerd met een data feed om een dynamische productbanner te laten zien die aansluit aan de bezoeker.
Lees meer...