Wat zijn Rich media banners?
Rich media wordt gebruikt als een verzamelnaam voor advertentiebanners die rijker zijn uitgerust dan normale HTML5 banners. Door geavanceerdere technologieën kan er gebruik gemaakt worden van elementen zoals animatie, video, interactie en is het ook mogelijk om van dynamische data gebruik te maken. Wat als gevolg heeft dat er meer creatieve mogelijkheden zijn voor het creëren van een unieke banner, wat weer kan leiden tot hogere interactie en meer engagement.
Meer vragen over Html 5 banners
Een HTML5 banner is een banneradvertentie met animatie van beeld en tekst. De banner wordt ontwikkeld in HTML5 met JavaScript en kan daarom vloeiende animaties bevatten.
Deze banners trekken meer aandacht en zorgen voor een hogere klikratio dan statische banners. HTML5 banners zijn de meest gebruikte banners in display advertising.
Lees meer...
Lees meer...
Een fallback image is een statische afbeelding van de HTML5 banner. Mocht het laden of het weergeven van een HTML5 banner niet lukken, dan wordt de statische afbeelding gebruikt zodat jouw banner toch zichtbaar is. Voor een fallback image wordt meestal het eindframe van een HTML5 banner gebruikt. Hier staat namelijk de belangrijkste informatie van de banner in.
Lees meer...
Lees meer...
Apple gebruikt retina schermen, dit zijn schermen met een hoge pixeldichtheid. Bij een retina banner wordt een banner grafisch 2x zo groot opgemaakt zodat een banner op retina schermen superscherp wordt weergegeven.
Lees meer...
Lees meer...