Wat is een HPTO?

HPTO staat voor HomePage TakeOver. Deze advertentietype valt onder een Rich Media banner waarbij alle advertentieposities op de homepage van één website ingekocht worden. Als adverteerder deel je dan geen posities met andere adverteerders. Een HPTO bestaat uit een linker-en rechterskin, header en/of een rectangle, billboard, skyscraper of half page.

Waarom HPTO?

HPTO is de perfecte banner wanneer je maximale brand exposure wilt creëren voor jouw merk of product. Ook als je in een korte tijdsbestek een hogere omzet wilt genereren kan een HPTO hierbij helpen.

Banner met een WOW effect

De mogelijkheden en creatieve invulling van een HPTO zijn groot. Interactie, video, kraseffect, toffe animaties, geluid … alles is mogelijk.

Meer vragen over Hpto's

Een APTO is een Automated Page Take Over die via Weborama programmatic ingekocht kan worden. Een APTO bestaat uit een wallpaper met linker- en rechterskin en een header. De header kan een full-width header, billboard of leaderboard zijn.
Lees meer...
Bij een HPTO koop je alle advertentieposities op een homepage bij één specifieke website in. Bij een APTO is dit niet mogelijk en kan het zijn dat je advertentieruimte met andere adverteerders deelt. Een APTO kun je bij meerdere websites programmatic inkopen, een HPTO koop je altijd in bij een publisher.
Lees meer...
Niet alle publishers bieden de mogelijkheid om HPTO banners in te zetten, de website moet er namelijk speciaal op ingericht zijn om deze te kunnen draaien. Publishers die hier de mogelijkheid voor hebben zijn vaak nieuwswebsites of grote platforms, denk bijvoorbeeld aan: Ad.nl, telegraaf.nl, nrc.nl, nu.nl en marktplaats.nl.
Lees meer...
Een APTO is een variatie op een HPTO dat op meerdere websites kan draaien. Daarom is het grote voordeel dat er maar 1 creatieve uiting ontwikkeld hoeft te worden, wat de inkoop schaalbaar maakt.
Lees meer...