Wat is een HTML5 banner?

HTML5 banners zijn geanimeerde banneradvertenties die met de programmeertaal HTML5 worden ontwikkeld. De vloeiende animatie van tekst en beeld in de banners maken de advertentie veel aantrekkelijker dan een statische afbeelding, omdat het meer aandacht trekt en voor een hogere klikconversie zorgt. Door de bewegingen in de advertentie is de kans namelijk groter dat de kijker op de banner gaat klikken en doorgestuurd wordt naar de landingspagina. Deze klik wordt conversie genoemd. Een HTML5 banner kan worden ingezet op advertentieplatformen zoals bijvoorbeeld Google Ads, DV360, Adform, AppNexus, Awin en Affliates.

Meer informatie over HTML5 bannersBekijk HTML5 bannervoorbeelden
Waarom HTML5 banners?

HTML5 banners zorgen voor meer kliks, conversie, bezoekers en uiteindelijk meer omzet! In 2 à 3 seconden wil jij als adverteerder dat de advertentie gezien wordt, omdat de kijkers anders simpelweg weg zijn. Met animatie trek je de aandacht naar de banner en zorg je dat de kijker een actie onderneemt. Het vinden van de juiste balans in design, animatie én de communicatieboodschap is het succes achter een HTML5 banner.

Meer vragen over Html 5 banners

Een fallback image is een statische afbeelding van de HTML5 banner. Mocht het laden of het weergeven van een HTML5 banner niet lukken, dan wordt de statische afbeelding gebruikt zodat jouw banner toch zichtbaar is. Voor een fallback image wordt meestal het eindframe van een HTML5 banner gebruikt. Hier staat namelijk de belangrijkste informatie van de banner in.
Lees meer...
Apple gebruikt retina schermen, dit zijn schermen met een hoge pixeldichtheid. Bij een retina banner wordt een banner grafisch 2x zo groot opgemaakt zodat een banner op retina schermen superscherp wordt weergegeven.
Lees meer...
Rich media wordt gebruikt als een verzamelnaam voor advertentiebanners die rijker zijn uitgerust dan normale HTML5 banners. Door geavanceerdere technologieën kan er gebruik gemaakt worden van elementen zoals animatie, video, interactie en is het ook mogelijk om van dynamische data gebruik te maken. Wat als gevolg heeft dat er meer creatieve mogelijkheden zijn voor het creëren van een unieke banner, wat weer kan leiden tot hogere interactie en meer engagement.
Lees meer...