Veelgestelde vragen

Display banners zijn er in allerlei formaten. Welke formaten je moet hebben, hangt van je strategie af. Om het gewenste resultaat te bereiken met je campagne, is het belangrijk om goed uit te kiezen van welke advertentieformaten je wilt inzetten. Toch zijn er een aantal formaten die het meest ingezet worden. De meest populaire bannerformaten zijn:
  • 120×600 - skyscraper
  • 160×600 - large skyscraper
  • 300×600 - wide skyscraper
  • 300×250 - rectangle
  • 336×280 - large rectangle
  • 200×200 - small square
  • 250×250 - square
  • 468×60 - banner
  • 728×90 - leaderboard
  • 970×250 - billboard
  • 320×50 - leaderboard mobile banner
  • 320×100 - large mobile banner
  • 320×480 - full screen interstitial
Weet je niet welke bannerformaten je moet hebben? Wij adviseren en helpen je graag hiermee. Tel. 010 - 2809710.
Jazeker, we kunnen bestaande video's bewerken voor bijvoorbeeld social media advertising. Ook kunnen we video's voorzien van ondertiteling, korter maken of in de juiste verhouding zetten. We werken o.a. met Adobe Premiere Pro en After Effects.
Ja, wij maken in principe banners voor alle advertentieplatformen, Naast Google DV360 hebben wij ook veel ervaring met Google Ads, Adform, Weborama, Platform161, Appnexus, Quantcast, Daisycon, TradeTracker en de Social Media kanalen. Geef duidelijk aan op welk platform de banners worden ingezet en wij zorgen ervoor dat de juiste clicktag in de banners staan.
Standaard leveren wij al onze HTML5 bannersets binnen één week op. Het kan natuurlijk zijn dat we het erg druk hebben en dat we iets meer tijd nodig hebben. Geef daarom altijd wat de deadline is en wanneer de banners live moeten staan. Wij kunnen dan beter rekening houden in onze planning. Heb je echter een spoedopdracht en wil je op zeer korte termijn een bannerset? Dan kun je ons het beste bellen zodat we direct kunnen checken of dit haalbaar is.
Om een goed resultaat te krijgen die goed aansluit bij je campagne, is het altijd goed om zoveel mogelijk materiaal aan te leveren. Denk daarbij in ieder geval aan de volgende punten:
  • briefing
  • huisstijlgids
  • logo (.eps, .ai, .jpg, .png)
  • lettertype
  • foto's indien aanwezig (het liefst in originele formaat)
  • eventueel de video bij videobanners
Nee, we doen meer dan alleen banners maken. Wij maken ook websites, landingspagina's en bedenken en creëren online (actie) campagnes. Neem gerust contact met ons op. Dan kunnen we je er alles over vertellen.
Ja, het hangt uiteraard van de planning af. Als we dit nog kunnen inplannen, dan kunnen wij met spoed een HTML5 bannerset ontwikkelen en opleveren. Heb je een spoedopdracht, dan kun je het beste bellen zodat wij gelijk kunnen checken of het mogelijk is. Onze helden staan voor je klaar, T. 010 2809710.
Ja, van alle banners die ontwikkeld worden, leveren wij standaard een fallback in de vorm van een .jpg bestand. Deze worden bij oplevering van de banners meegestuurd. Indien je ook een animated gif banner wilt hebben, dan kun je dit uiteraard meebestellen tegen een gereduceerd tarief.
IAB komt van Interactive Advertising Bureau, de brancheorganisatie voor digitale advertenties en interactive marketing. Zij zetten de standaarden neer voor o.a. display banners en hun afmetingen. Veel gebruikte IAB formaten zijn:
  • 300×250 - rectangle
  • 336×280 - large rectangle
  • 120×600 - skyscraper
  • 300x600 - wide skyscraper
  • 160×600 - large skyscraper
  • 728×90 - leaderboard
  • 970x250 - billboard
  • 468×60 - banner
  • 320×50 - leaderboard mobile
Een IAB bannerset is dus een bannerset dat bestaat uit 5, 6 of 7 banners van één van de bovenstaande formaten.
Rich Media banners zijn een verzamelnaam voor banners zoals een APTO, HPTO, Superheader, Radical, Interscroller, FloorAd, Scratch banner, Video billboards Allerlei innovatieve cross-device bannersoorten waar techniek wordt gebruikt die niet in een standaard HTML5 banner zit. Het zijn stuk voor stuk high impact banners voor maximale exposure waarbij de creatieve invulling eindeloos is! Animatie, kraseffect, video en zelf een kort game/quiz is mogelijk in deze banners. Maak je om de technische oplossing geen zorgen. Bannerheroes zorgt dat data en techniek samen smelten met creatie!
Een instant experience is een social banner voor mobiel. Wanneer een bezoeker op de advertentie heeft geklikt, wordt een volledig scherm geopend zodat je foto's, video's en producten in je catalogus kunt bekijken en zelfs formulieren kunt invullen. Een instant Experience kan geplaatst worden in het nieuwsoverzicht of Stories van facebook en Instagram.
In een facebook of Instagram carrousel kan tot 10 afbeeldingen of video's getoond worden. En dat in in één advertentie. Er zijn meerdere creatieve carrouselindelingen mogelijk om jouw producten, diensten of services onder de aandacht te brengen.
Een interscroller is een high impact banner voor mobiel die de kracht van een interstitial én een scroller-ad combineert. Beeld en tekst kan ondersteund worden met video voor een nog grotere impact. De interscroller is 100% responsive. Hij past zich automatisch aan op full screen op alle devices en richtingen. Op mobiel wordt content zchtbaar zodra een bezoeker gaat scrollen. Als 85% tot 90% van de advertentie zichtbaar is, zal de advertentie het hele scherm (full screen) vullen.
Tegenwoordig worden de schermen van onze computers, tablets en smartphones steeds mooier. De schermen krijgen een steeds betere kwaliteit en hogere dichtheid van beeldpuntjes. Apple noemt deze schermen een Retina scherm terwijl andere merken andere benaming daaraan geven. Banners die je op dit soort schermen ziet, kunnen soms erg onscherp overkomen. Om de banners ook op dit soort schermen scherp te zien, kunnen we de banners "Retina Ready" maken. We maken al het grafisch materiaal dan twee keer zo groot, terwijl ze nog steeds op de normale afmeting wordt getoond. Hierdoor wordt de banner op retina schermen haarscherp weergegeven. Standaard doen we dit op alle mobiele formaten, omdat de meeste smartphones tegenwoordig een dergelijke scherm hebben.
APTO staat voor Automated Page Take Over. Een Rich Media banner die vrijwel op alle websites kan worden in gezet. Een APTO bestaat uit een linkerskin, rechterskin en een scalable full header.
HPTO staat voor Home Page Take Over. Een Rich Media banner die alle advertentieposities op de homepage van een specifiek website inneemt. Creatives kunnen bestaan uit een header, rectangles en een skyscraper formaat.
De prijzen van een bannerset varieert. Zo hangt het er van af wat voor een soort banner en hoeveel formaten je wilt. Uitgaande van een geanimeerde HTML5 bannerset liggen de kosten tussen de € 400,- en € 800,- afhankelijk van het aantal formaten dat je wilt.
Ja, wij maken banners voor A/B testing. Net een andere tekst, afbeelding, kleur of button kan hét verschil maken. Ervaar welke bannersets het beste scoort en verhoog hiermee je Return on Investment. Voor een A/B bannerset hebben wij een aantrekkelijk tarief.
De kosten voor een A/B bannerset zijn 50% van de originele set.
Nee, standaard leveren wij geen bronbestanden op. Alleen bij hoge uitzondering geven wij de bronbestanden vrij. Wil je een bannerset waar je de bronbestanden van moet hebben, geef het dan duidelijk van tevoren aan om misverstanden te voorkomen.
Het grootste verschil tussen deze twee bewegende banners is dat de animatie in een HTML5 banner uit vloeiende bewegingen bestaat. Bij een animated gif banner is de beweging van de animatie staccato en kunnen alleen simpele animaties toegepast worden. Dit met name in verband met de maximale bestandsgrootte van 150 KB voor de meeste advertising platformen. Er is nog een ander significant voordeel om voor HTML5 te kiezen. Wil je banners haarscherp op Retina schermen getoond hebben? Dan moet je voor HTML5 banners kiezen.
De ene HTML5 banner is de andere niet. Daarom hebben wij naast een HTML5 banner een HTML5 premium banner in het leven geroepen. Het verschil tussen deze twee verschillende banners ligt met name in de hoeveelheid animaties en effecten die we toepassen in een banner. Bij een HTML5 banner gebruiken we de gebruikelijke animatietechnieken. De banner ziet er goed uit en valt goed op. Bij een premium HTML5 banner kunnen meer speciale effecten en meer gedetailleerde bewegende objecten worden toegevoegd. Daarnaast worden in de designfase alle formaten apart in ons storyboard uitgewerkt, zodat je precies ziet hoe elke banner van de set eruit komt te zien.
AMP HTML staat voor Accelerated Mobile Pages. Zoals de naam zegt is het met name bedoeld voor mobile devices. We gebruiken steeds meer onze mobiele telefoon om te internetten en stellen hogere eisen aan de snelheid waarmee content geladen wordt. Het is dus een nieuwe manier hoe animatie wordt opgeslagen zodat een banner zo 'licht' en 'uitgekleed' mogelijk is. Je kan eigenlijk zeggen dat het een zeer compacte versie is van HTML5. Scripts worden eruit gehaald en alleen het nodige wordt opgeslagen. Alles draait erom dat een banner supersnel geladen wordt. Dit geldt ook voor AMP HTML webpagina's. Websites die met AMP HTML zijn ontwikkeld, worden zelfs door Google hoger in de zoekresultaten gezet.
Ja, dat kan. Bannerherees heeft een eigen Feed Manager waar je zelf je Dynamic Banner kan beheren. Een dynmamische banner gekoppeld aan onze Feed Manager kent vele voordelen. Wil je hier meer over weten, kijk dan op de pagina Dynamic Feed Manager