Veelgestelde vragen

Welke bannertype moet ik hebben, wat kost een bannerset, wat is de levertijd? Hieronder hebben wij de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Staat een vraag of antwoord er niet bij? Bel ons gerust op 010-2809710.

De prijzen van een bannerset varieert. Zo hangt het er van af wat voor een soort banner en hoeveel formaten je wilt. Uitgaande van een geanimeerde HTML5 bannerset liggen de kosten tussen de € 400,- en € 800,- afhankelijk van het aantal formaten dat je wilt.

Standaard leveren wij al onze HTML5 bannersets binnen één week op. Het kan natuurlijk zijn dat we het erg druk hebben en dat we iets meer tijd nodig hebben. Geef daarom altijd wat de deadline is en wanneer de banners live moeten staan. Wij kunnen dan beter rekening houden in onze planning.

Heb je echter een spoedopdracht en wil je op zeer korte termijn een bannerset? Dan kun je ons het beste bellen zodat we direct kunnen checken of dit haalbaar is.

De ene HTML5 banner is de andere niet. Daarom hebben wij naast een HTML5 banner een HTML5 premium banner in het leven geroepen. Het verschil tussen deze twee verschillende banners ligt met name in de hoeveelheid animaties en effecten die we toepassen in een banner. Bij een HTML5 banner gebruiken we de gebruikelijke animatietechnieken. De banner ziet er goed uit en valt goed op.

Bij een premium HTML5 banner kunnen meer speciale effecten en meer gedetailleerde bewegende objecten worden toegevoegd. Daarnaast worden in de designfase alle formaten apart in ons storyboard uitgewerkt, zodat je precies ziet hoe elke banner van de set eruit komt te zien.

Om een goed resultaat te krijgen die goed aansluit bij je campagne, is het altijd goed om zoveel mogelijk materiaal aan te leveren. Denk daarbij in ieder geval aan de volgende punten:

  • briefing
  • huisstijlgids
  • logo (.eps, .ai, .jpg, .png)
  • lettertype
  • foto’s indien aanwezig (het liefst in originele formaat)
  • eventueel de video bij videobanners

Ja, van alle banners die ontwikkeld worden, leveren wij standaard een fallback in de vorm van een .jpg bestand. Deze worden bij oplevering van de banners meegestuurd. Indien je ook een animated gif banner wilt hebben, dan kun je dit uiteraard meebestellen tegen een gereduceerd tarief.

Tegenwoordig worden de schermen van onze computers, tablets en smartphones steeds mooier. De schermen krijgen een steeds betere kwaliteit en hogere dichtheid van beeldpuntjes. Apple noemt deze schermen een Retina scherm terwijl andere merken andere benaming daaraan geven.

Banners die je op dit soort schermen ziet, kunnen soms erg onscherp overkomen. Om de banners ook op dit soort schermen scherp te zien, kunnen we de banners “Retina Ready” maken. We maken al het grafisch materiaal dan twee keer zo groot, terwijl ze nog steeds op de normale afmeting wordt getoond. Hierdoor wordt de banner op retina schermen haarscherp weergegeven.

Standaard doen we dit op alle mobiele formaten, omdat de meeste smartphones tegenwoordig een dergelijke scherm hebben.

Display banners zijn er in allerlei formaten. Welke formaten je moet hebben, hangt van je strategie af. Om het gewenste resultaat te bereiken met je campagne, is het belangrijk om goed uit te kiezen van welke advertentieformaten je wilt inzetten. Toch zijn er een aantal formaten die het meest ingezet worden. De meest populaire bannerformaten zijn:

  • 120×600 – skyscraper
  • 160×600 – large skyscraper
  • 300×600 – wide skyscraper
  • 300×250 – rectangle
  • 336×280 – large rectangle
  • 200×200 – small square
  • 250×250 – square
  • 468×60 – banner
  • 728×90 – leaderboard
  • 970×250 – billboard
  • 320×50 – leaderboard mobile banner
  • 320×100 – large mobile banner
  • 320×480 – full screen interstitial

Weet je niet welke bannerformaten je moet hebben? Wij adviseren en helpen je graag hiermee. Tel. 010 – 2809710.

IAB komt van Interactive Advertising Bureau, de brancheorganisatie voor digitale advertenties en interactive marketing. Zij zetten de standaarden neer voor o.a. display banners en hun afmetingen. Veel gebruikte IAB formaten zijn:

  • 300×250 – rectangle
  • 336×280 – large rectangle
  • 120×600 – skyscraper
  • 300×600 – wide skyscraper
  • 160×600 – large skyscraper
  • 728×90 – leaderboard
  • 970×250 – billboard
  • 468×60 – banner
  • 320×50 – leaderboard mobile

Een IAB bannerset is dus een bannerset dat bestaat uit 5, 6 of 7 banners van één van de bovenstaande formaten.

Nee, standaard leveren wij geen bronbestanden op. Alleen bij hoge uitzondering geven wij de bronbestanden vrij. Wil je een bannerset waar je de bronbestanden van moet hebben, geef het dan duidelijk van tevoren aan om misverstanden te voorkomen.

Nee, we doen meer dan alleen banners maken. Wij maken ook landingspagina’s en bedenken en creëren online (actie) campagnes. Neem gerust contact met ons op. Dan kunnen we je er alles over vertellen.

AMP HTML staat voor Accelerated Mobile Pages. Zoals de naam zegt is het met name bedoeld voor mobile devices. We gebruiken steeds meer onze mobiele telefoon om te internetten en stellen hogere eisen aan de snelheid waarmee content geladen wordt. Het is dus een nieuwe manier hoe animatie wordt opgeslagen zodat een banner zo ‘licht’ en ‘uitgekleed’ mogelijk is. Je kan eigenlijk zeggen dat het een zeer compacte versie is van HTML5. Scripts worden eruit gehaald en alleen het nodige wordt opgeslagen. Alles draait erom dat een banner supersnel geladen wordt. Dit geldt ook voor AMP HTML webpagina’s. Websites die met AMP HTML zijn ontwikkeld, worden zelfs door Google hoger in de zoekresultaten gezet.