Wat is het verschil tussen een HPTO en APTO?

Bij een HPTO koop je alle advertentieposities op een homepage bij één specifieke website in. Bij een APTO is dit niet mogelijk en kan het zijn dat je advertentieruimte met andere adverteerders deelt. Een voordeel van een APTO is dat je bij meerdere websites programmatic kunt inkopen. Een HPTO koop je altijd in bij een publisher.

Kijk ook bij HPTOMeer info over Rich Media banners

Meer vragen over Hpto's

Een HPTO, HomePage TakeOver, is een Rich Media banner waarbij alle advertentieposities op de homepage van één website ingekocht worden. Je deelt dan geen posities met andere adverteerders. Een HPTO bestaat uit een linker-en rechterskin, header en/of een rectangle, billboard, skyscraper of half page.
Lees meer...
Een APTO is een Automated Page Take Over die via Weborama programmatic ingekocht kan worden. Een APTO bestaat uit een wallpaper met linker- en rechterskin en een header. De header kan een full-width header, billboard of leaderboard zijn.
Lees meer...
Niet alle publishers bieden de mogelijkheid om HPTO banners in te zetten, de website moet er namelijk speciaal op ingericht zijn om deze te kunnen draaien. Publishers die hier de mogelijkheid voor hebben zijn vaak nieuwswebsites of grote platforms, denk bijvoorbeeld aan: Ad.nl, telegraaf.nl, nrc.nl, nu.nl en marktplaats.nl.
Lees meer...
Een APTO is een variatie op een HPTO dat op meerdere websites kan draaien. Daarom is het grote voordeel dat er maar 1 creatieve uiting ontwikkeld hoeft te worden, wat de inkoop schaalbaar maakt.
Lees meer...