6 Advertentietips voor de feestdagen madness

In november en december is het topdrukte in advertentieland. Na Single’s Day, Black Friday en Cyber Monday maakt adverterend Nederland zich op voor Sinterklaas en Kerst. Budgetten die nog voor het eind van het jaar op moeten of de omzet nog een flinke boost geven. Hoe zorg je ervoor dat jouw ad boven de andere adverteerders uit piekt?

 

Tips

  1. Verhoog de customer experience en speel in op emotie en gevoel. Pak je advertentie feestelijk in en zet je aanbod in de kerstsfeer. Nog beter als je deze sfeer ook doortrekt naar je website.
  2. Geef korting op geselecteerde producten i.p.v. op het gehele assortiment of werk met een staffel- of bundelkorting. Korting werkt altijd!
  3. Zorg dat niemand om jouw advertentie heen kan! Wil je echt uitpakken met je advertentie? Zet een HPTO in (HomePage TakeOver) of APTO (Automated Page TakeOver).
  4. Maak gebruik van de kracht van social media om jouw feestelijke aanbiedingen te delen. Creëer aantrekkelijke visuele content die aansluit bij de feestdagen en promoot deze op platforms zoals Instagram, Facebook en Pinterest.
  5. Cadeautips & bundels: Bied cadeautips aan en creëer bundelaanbiedingen. Maak het gemakkelijk voor consumenten om het perfecte cadeau te vinden en geef ze een extra stimulans om meer te kopen.
  6. Mobile First! Het zal vast niet de eerste keer zijn dat je dit hoort. Optimaliseer je advertenties voor mobiele apparaten, veel mensen scrollen graag op hun smartphone door alle aanbiedingen. De meeste consumenten shoppen tijdens met hun smartphones voor online.

 

Zorg ervoor dat al je marketinginspanningen naadloos op elkaar aansluiten en een samenhangende boodschap overbrengen, zo maak je impact. Met deze aanvullende tips ben je goed op weg om jouw advertenties te laten schitteren tussen de feestelijke advertentiedrukte.

 

Wil jij dit jaar nog knallend afsluiten? De helden van Bannerheroes vertellen je er graag meer over.