BMW Dynamische DooH

Al jarenlang is Real Time Traffic Information (RTTI) de trouwe sidekick van BMW-chauffeurs, die hen vlotjes naar hun bestemmingen loodst. Maar nu neemt BMW het stuur over en richtte zich in Duitsland ook op andere weggebruikers, met gepersonaliseerde reclame op de video DooH schermen langs drukke wegen. Terwijl chauffeurs erlangs zoeven verschijnt een duidelijke en korte advertentieboodschap voor BMW’s nieuwe i5-model.

 

Realtime aanpassingen

Vertraagt het verkeer? Dan wordt de boodschap automatisch in verschillende gradaties steeds verder uitgebreider. Deze dynamische aanpak grijpt niet alleen de aandacht van de kijker, maar zorgt er ook voor dat de content boeiend en to-the-point blijft. De ster van deze aandachttrekkende campagne is BMW’s Highway Assistant, een geavanceerd assistentiesysteem op niveau 2+ dat handsfree rijden op snelwegen mogelijk maakt.BMW dynamische DooH

 

Groot bereik

De dynamische advertenties waren zichtbaar op meer dan 300 locaties met meerdere Digital out of Home schermen. Slim gepositioneerd op drukke verkeersknooppunten in steden door heel het land, zo werden miljoenen mensen binnen enkele dagen bereikt met deze advertenties. Als bewijs van BMW’s toewijding aan duurzaamheid werden de LED-schermen exclusief aangedreven door elektriciteit uit hernieuwbare bronnen.

 

Het resultaat

Door slim gebruik te maken van Digital out of Home en dynamische banneradvertenties heeft BMW een zeer mooie campagne opgezet. De boodschap duidelijk zichtbaar en passend bij de verkeerssituatie, zodat de betrokkenheid optimaal blijft. Ideaal voor zowel normaal als traag verkeer, en zelfs in de file. BMW meldt trots dat de campagne uitermate succesvol is geweest, met ongeveer 12,5 miljoen contactmomenten.

 

Wil jij net als BMW ook gebruik maken van de creatieve en variërende mogelijkheden van dynamische banners en Digital out of Home? Kies bijvoorbeeld voor verschillende berichten op basis van het weer, tijdstip of andere factoren. We informeren je graag over de creatie en technische mogelijkheden, zodat jij echt impact kan maken.