Black Friday Creatives

Black Friday: de dag waarop shoppers wereldwijd hun slag slaan met verbluffende deals en exclusieve kortingen. Maar achter deze jaarlijkse koopjesgekte schuilt natuurlijk een slimme strategie. Online banners, de digitale billboards van het internet, kunnen een grote rol spelen in het succes van Black Friday campagnes. Voor veel merken geldt namelijk dat de doelgroep natuurlijk wel moet weten wat of waar de aanbiedingen te vinden zijn. Zo hebben we de afgelopen jaren ook voor verschillende toonaangevende merken zoals Corendon, Hans Anders en Ubisoft Black Friday banners gemaakt.

apto Corendon Black Friday

Corendon: Winterzon

Vorig jaar heeft Corendon de Black Friday winterzon campagne ingezet, waarvoor wij de online banners hebben ontworpen. Naast de gangbare HTML5 banners hebben we een APTO ontworpen die nieuwsgierigheid van reisliefhebbers prikkelde. Met mooie beelden en een duidelijke boodschap probeerden we reizigers te inspireren om hun volgende avontuur te boeken. De keuze voor een APTO maakt dat de campagne ontzettend goed opvalt door de plaatsing bovenaan websites, de grote ruimte en brede creatieve mogelijkheden.

 

APTO staat voor Automatic Page Take Over; daarmee zet je een HPTO in die op veel verschillende website dynamisch inzetbaar is.

 

Ubisoft: Black Friday gaming

Voor Ubisoft, een grote speler in de gamingindustrie, hebben we de Black Friday promoties ontworpen om speels de Black Friday deals uit te lichten. We gebruikten kenmerkende beelden en animaties uit de games, speelden met kleur en communiceerden een duidelijke boodschap. Zo werd in verschillende vormen en formaten de boodschap online verspreid waarbij kortingen tot 80% werden aangeboden.

banner 970x250 1

 

Hans Anders: Social

De banners die we voor een recente Hans Anders black Friday campagne hebben gemaakt werden niet beperkt tot een aantal “normale” bannerformaten. Zij gebruikten voor Black Friday ook social media ads. Waarin we niet alleen de huisstijl, maar ook de visuele esthetiek van Black Friday duidelijk lieten terugkomen. Zo maakte Hans Anders zeer kundig gebruik van de mogelijkheden om haar campagne gericht te communiceren met haar doelgroepen.

1080x1920 nl

 

Conclusie

Rondom Black Friday en Cyber Monday zijn online banners dus belangrijke tools voor grote en kleine merken. Hun vermogen om verhalen te vertellen, urgentie te creëren of directe actie uit te lokken, maakt ze een waardevol instrument binnen de digitale marketing. Dus geef je sales een flinke boost met een succesvolle Black Friday of Cyber Monday campagne!

 

Wil je nog een Black Friday campagne inzetten? Houd dan wel rekening met drukte als je nog geen advertentieruimtes hebt ingekocht, deze zijn erg gewild. We helpen of adviseren je graag.