Het merk Rowenta bestaat al sinds 1909 en is uitgegroeid tot een gerenommeerd merk in huishoudelijk apparaten waaronder strijkijzers, stofzuigers, luchtreinigers, ventilatoren, airco’s, föhns en krulborstels.
Bannerheroes werkt al flink wat jaartjes voor dit mooie merk. Samen met Rowenta hebben wij advertenties voor display- en social advertising ontwikkeld om het aanbod in stofzuigers, luchtreinigers en personal care apparaten meer zichtbaarheid te geven.
Ontdek Rowenta op social
Rowenta gelooft in de kracht van storytelling via social media om het merk in de markt te versterken. Bannerheroes heeft hiervoor diverse creatives mogen ontwikkelen om een sterke aanwezigheid op te bouwen op social media platforms als dacebook, instagram en LinkedIn. Niet alleen hebben wij de interesse van consumenten weten te trekken, maar ook bijgedragen aan een actieve en betrokken community.
Stap in de wereld van Rowenta en ontdek een bron van inspiratie!
#Rowenta #Merkactivatie #Awareness #Interesse #Volgers
Carrousel met video en sterke visuals
Award winning products
Rowenta stofzuigers zijn buitengewoon succesvol op de markt. Het X-Force model heeft zelfs de titel van ‘Gekozen Merk van het Jaar 2023’ gekregen van consumenten in Nederland. Deze onderscheiding wordt dan ook met trots gecommuniceerd in hun uitingen. Daarnaast zijn verschillende producten en modellen bekroond tot Beste Koop, Beste uit de Test of Groene Keuze door de Consumentenbond. Ook deze awards worden toegevoegd in het advertentiemateriaal.
Deze mooie awards levert Rowenta een stijging in de verkopen op.
Cashback actie
Een andere marketinginspanning is de cashback actie. Consumenten kunnen geld terugkrijgen na aankoop. Een slimme marketingtool om hen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met de producten van Rowenta. Deze strategie zorgde eveneens voor een stijging in de verkoopcijfers.