Promoties nieuwe TV-programma’s

Voor Talpa, het bekendste Nederlands omroepbedrijf met talrijke leuke en populaire tv- en radioprogramma’s, kreeg Bannerheroes de opdracht om impactvolle banners te ontwikkelen. Het doel was om de naamsbekendheid en zichtbaarheid van deze nieuwe tv-programma’s te vergroten. Hierdoor werd niet afgerekend op kliks of conversie, maar is puur ingezet op branding en viewability. Er is gekozen voor Rich Media creatives in de vorm van dynamische banners, digitale abri’s en HPTO’s. Hoe we dit bij Talpa hebben toegepast, lees je hieronder.

bannerheroes case talpa moorddossier banner

Moorddossier

Voor dit programma is een Rich Media HPTO ontworpen om de naamsbekendheid én zichtbaarheid van het programma te verhogen. De HPTO werd direct ingekocht op de Telegraaf en was een dag lang te zien op de homepage om een immens bereik te realiseren. Met perfect uitgesneden videofragmenten wisten we de aandacht trekken van bezoekers. In de HPTO is een teaser gebruikt in de vorm van een video overlay. Het grootste voordeel hiervan is dat de teaser (video) meer data mag bevatten, omdat de gebruiker het afspeelmoment initieert. Hierdoor kunnen we het videobestand maximaliseren tot de hoogste beeldkwaliteit.

The Tribute Battle of the Bands

Ook voor dit programma is een HPTO ingezet, een full video HPTO om precies te zijn voor een maximale exposure en beleving. Met deze full video advertentie kan de bezoeker het programma niet missen en triggeren we nieuwsgierigheid van de bezoeker om naar het programma te kijken.

Zoals bij al onze takeover banners zorgen we er ook hiervoor dat deze ad responsive wordt ontwikkeld, zodat de HPTO van Battle of the Bands op elk device en voor iedere bezoeker goed zichtbaar is.

The Talent Scouts

Voor The Talent Scouts is gekozen voor zowel een HPTO als een APTO (Automatic Page Take Over), zodat deze ad op een specifieke website maar ook op andere websites kon worden ingezet én via programmatic buying. Voor deze advertentie is gebruik gemaakt van geavanceerde Rich Media technieken.

bannerheroes case talpa talentscouts banner

Facts & Figures

The Talent Scouts campagne heeft uitzonderlijk goede resultaten behaald en scoorde hoog. De zichtbaarheid van het tv-programma heeft een flinke boost en buzz opgeleverd en de kliks naar de landingspagina was boven verwachting. Met 4,7 miljoen impressies en een CTR van 0,47% (in verhouding tot de benchmark van 0,13% op de Telegraaf homepage) was deze campagne voor Talpa zeer succesvol.

bannerheroes case talpa five live banner ad

Five Live

Voor de promotie van het programma Five Live, met Linda de Mol en Waldemar Torenstra, hebben we verschillende creatives gemaakt. De focus van deze campagne lag op het creëren van meer impact en awareness voor de show. Onze insteek voor deze campagne was “subtiel maar toch aanwezig”, de aandacht trekken, zonder te overdrijven én met de huisstijlbewaking in ons achterhoofd. Door middel van een in het oog springende cross device HPTO werd de campagne voor een groot publiek afgetrapt op de website van de Telegraaf.

Digital out of homeversterk online met offline

Naast HPTO is voor Five Live ook Digital Out of Home ingezet. Hiermee wordt de campagne online met offline versterkt voor een maximale bereik en exposure.

Bannerheroes heeft voor de digitale abri’s beeldmateriaal bewerkt tot een frisse en opvallende video. Op metrostations in Amsterdam en Rotterdam en andere buitenlocaties was deze DOOH zichtbaar voor een massapubliek. Een gouden combinatie om maximale impact te creëren.

Data en integratie voor Radio 538

“Kunnen jullie een dynamische banner ontwikkelen waarbij wij de content zelf kunnen beheren om de live programmering up-to-date te houden?”

Deze vraag kregen we van Radio 538: “Alles is mogelijk”, was ons antwoord. Zo gezegd, zo gedaan.

Acties kunnen zelf worden beheerd en er is de mogelijkheid geïmplementeerd om real time de ‘now playing’ functionaliteit in de banner aan te zetten. Een leuke gadget zodat de luisteraar weet welk nummer er nu wordt afgespeeld.

Dit alles is mogelijk gemaakt met onze eigen ontwikkelde feedmanager. Via een helder overzicht met flexibele invulvelden kan Radio 538 zelf teksten en afbeeldingen aanpassen. De perfecte oplossing voor een variërende dynamische bannercampagne!

Meer info over Data en Integratie

Meer showcases

benieuwd naar toffe ideeën voor jouw campagne?