Rich Media creatives
Om Watch Dogs Legion te promoten, heeft Ubisoft Bannerheroes ingeschakeld om hen te helpen met de uitvoering van een APTO en Premium Plus banners. De keyfocus lag op het hypen van de nieuwe game en het triggeren van buzz, conversie en sales.
Tijdens een inspirerende brainstormsessie ontstond al snel het idee om de karakters uit de wereld van Watch Dogs Legion tot leven te brengen in de banners. Hiervoor zijn effecten in de game toegepast in de banners om interactie met bezoekers te vergroten en namen we de doelgroep mee in de fascinerende wereld van gameplay.
Deze interactieve campagne leverde prachtige resultaten op die de aandacht van het publiek wist te trekken met een bovengemiddelde CTR en klikconversie.
Watch Dogs Legion. Intrigeren met interactie
Bannerheroes werkt sinds 2020 met Ubisoft Nederland voor de creatie & ontwikkeling van Rich Media banners in online advertising. Voor diverse campagnes hebben onze helden high impact creatives mogen ontwikkelen die geleid hebben tot prachtige resultaten, van de awareness- tot in de aankoopfase.
Watch Dogs Legion. Intrigeren met interactie
Bannerheroes werkt sinds 2020 met Ubisoft Nederland voor de creatie & ontwikkeling van Rich Media banners in online advertising. Voor diverse campagnes hebben onze helden high impact creatives mogen ontwikkelen die geleid hebben tot prachtige resultaten, van de awareness- tot in de aankoopfase.
Gamification voor high engagement
Voor de APTO hebben we de karakters en objecten in de game vrijstaand gemaakt en deze laten animeren om de beleving van de gamewereld naar de advertentie te brengen. Dit alles met als doel een immersieve beleving te creëren die de interactie met de doelgroep zou vergroten.
De wens vanuit Ubisoft: Hoe kunnen we de APTO extra impact geven?
Nadat we ons verdiept hadden in de game, hebben we gekeken hoe we de bezoeker op een interactieve manier meer kunnen betrekken in de banner. Om interactie uit te lokken, hebben we alle PC’s en NPC’s (karakters) in de banner “recruteerbaar” gemaakt.
De gebruiker kon een karakter ‘rekruteren’ door een personage in de banner te selecteren. Bij mouse-over verscheen in de rechterskin informatie over deze persoon. Wanneer de gebruiker op een andere personage klikte, werd de informatie in de banner bijgewerkt. De visual verandert dus realtime bij het maken van je keuze.
Dit leverde niet alleen meerdere interactieve momenten, maar zorgde ook voor een hoge engagement en awareness. Het doel om de doelgroep al in een vroeg stadium kennis te laten maken met het spel en zich betrokken laten voelen bij de advertentie werd met succes bereikt.
Premium Plus HTML5 banners
Voor een maximaal bereik zijn naast de APTO ook Premium Plus HTML5 banners ingezet. Met intrigerende animaties hebben we de aandacht van bezoekers naar de landingpage weten te trekken en stuurden wij aan tot “shop nu” voor een marketing- of sales qualified lead. Dit heeft geleid tot verrassende conversies.
Succesvolle campagne met mooie resultaten
Ubisoft Nederland waardeerde ons meedenken over de mogelijkheden en ideeën voor de campagne. Ook design en uitvoering werden positief ontvangen. De interactie met de doelgroep was hoog en de KPI’s zijn behaald. Ubisoft was zeer tevreden over de behaalde resultaten.
De APTO had een viewability van 70% en er zijn ruim 4.200 mensen naar de Store gegaan. Er is veel interactie gemeten met het selecteren van de karakters in de banner wat heeft bijgedragen aan het succes van de campagne. Spy James werd het meest geselecteerd.
“Storyboard ziet er weer sterk uit!”
“Op deze prachtige APTO zijn goede resultaten behaald op de KPI’s bereik en interacties.”
Tony Bergsma
Digital Sales & E-commerce Manager
Immortals Fenyx Rising homepage takeover
Voor deze campagne hebben we vele afbeeldingen en objecten uit het originele beeldmateriaal uitgesneden en vrijstaand gemaakt. De assets zijn tot in de kleinste details geanimeerd waardoor de wereld tot leven komt.
Immortals Fenyx Rising homepage takeover
Voor deze campagne hebben we vele afbeeldingen en objecten uit het originele beeldmateriaal uitgesneden en vrijstaand gemaakt. De assets zijn tot in de kleinste details geanimeerd waardoor de wereld tot leven komt.