De magie van TakeOver banners

Neem de homepage over van NU.nl, de Telegraaf of Marktplaats. Met de HPTO maak je indruk en ben je direct groot en duidelijk in beeld. Een zeer effectieve vorm van display advertising en daarom ook erg populair. Je zet een merk, product of dienst even goed in de schijnwerpers (vaak voor een korte periode). Bovendien is het niet alleen mogelijk om deze op een specifieke website in te zetten, maar ook programmatic.

 

Voordelen van een HPTO

De HomePage TakeOver banner is specifiek gericht op het overnemen van één Homepage. Dit betekent dat alle advertentieposities op een homepage van jou zijn. Dit biedt veel exposure én je hoeft de pagina dus niet te delen met andere adverteerders. Ook biedt het natuurlijk een flink voordeel op creatief vlak. Er is super veel mogelijk in creatieve effecten, interactie en animaties, waarbij de verschillende advertentieposities samenwerken voor indrukwekkende effecten.

Een HPTO bestaat uit twee skins (links en rechts bovenaan een website, ook wallpaper genoemd) en een full-width header, billboard of leaderboard.

kerst sinterklaas hpto

Benieuwd naar wat er achter het gordijn zit? Klik hier voor de preview van deze HPTO.

 

HPTO Programmatic inkopen

Het is bij een HPTO niet mogelijk om de advertentieruimte programmatic in te kopen. Vaak moet je alle advertentieposities op de homepage per dag (=24 uur) inkopen. Een APTO maakt het daarentegen mogelijk de belangrijkste delen van de HPTO programmatic in te kopen als één geheel. Je hebt dus de grootste voordelen van een HPTO en het creatief bureau hoeft maar één uiting te maken die op veel websites inzetbaar is. Het nadeel is weer dat andere advertentielocaties elders op de pagina waarschijnlijk door andere adverteerders worden bezet.

APTO staat voor Automatic Page Take Over; hij bestaat uit een schaalbare combinatie van twee skin elementen en een header formaat.

 

Wat is het verschil?

Het voordeel van de HPTO is dat je geen andere adverteerders ziet en dat ook de content specifiek te richten is op het publiek van de website waarop hij getoond wordt. Het nadeel is echter dat deze niet standaard programmatic ingekocht kan worden en dus ook alleen werkt op deze ene website. Een APTO daarentegen koop je programmatic in en is op veel verschillende websites inzetbaar. Maar je moet de pagina wel delen met andere adverteerders i.p.v. dat alle ad-posities worden ingevuld.

 

Conclusie

Zet je een campagne in voor een product, dienst of merk waarin awareness centraal staat? Of nog extra je omzet boosten? Dan zijn de HPTO en APTO uiterst geschikt voor jouw campagne. Kies voor een APTO als je programmatic inkoopt en op alle advertentieposities gezien wil worden. Of ga voor een HPTO, waarmee je een groot publiek bereikt op een specifieke website. Kies de vorm die het beste past bij jouw campagnedoelen voor het beste resultaat.

 

Zet dus een HPTO in voor maximale exposure en resultaat! Wil je ook impact maken met een HPTO of APTO? Neem contact met ons op!